De 9 mest meningslösa företagsslagorden

De 9 mest meningslösa företagsslagorden

I styrelserum över Amerika spenderar de bästa och de ljusaste företagens sinnen otaliga timmar som försöker komma fram till den perfekta slogan för sina företag. I domstolar över Amerika tjänar de bästa och de ljusaste advokaterna otaliga dollar för att hitta nya sätt att stämma mot dessa företag.

Så det är inte förvånande att så många företag väljer sina ord mycket noggrant när de utvecklar slogan, vilket gör språket till att vara vagt och tvetydigt nog att de inte kan tvingas att väckas för vilseledande reklam. På plussidan, inga rättssaker; på minus sidan är de flesta av dagens företags slogans fullständiga meningslösa gibberish.

Om du tar det här slogans råd och tittar på det för andra gången är den enda slutsatsen du kommer att komma till att det gör att Hilton slogan ser ut som en glänsande pärla av kunnig marknadsföring. För att vi ska möta det, en bra granne i Detroit kan vara någon som väntar medveten tills du är borta från ditt hus innan du skjuter dig. I en högskola, en bra granne kan vara någon som köper dig en sex pack med Old Milwaukee för att be om ursäkt för att du slipper ett tak och ger dig ett skägg. Det är säkert säkert att du inte vill ha någon av dessa bra grannar där och tittar på ditt hus flyta bort under nästa stora översvämning.

Filera denna slogan under ‘Ord du inte vill höra från din läkare efter att ha tittat på ditt mystiska utslag.’ Även om du, baserat på denna slogans logik, också kan fylla ett recept för att bota utslaget på eBay.

Men vänta: Det finns en ‘förbjuden och begränsad artikel’ länk på eBay som säger att du inte kan sälja receptbelagda droger, mänskliga delar, bland annat använda kosmetika och lärares utgåva läroböcker. Så, den goda nyheten är att du inte kunde ‘T har kanske fått ditt utslag från använda kosmetika eller kroppsdelar som köpts på eBay. Den dåliga nyheten är tyvärr att det som uppenbarligen är ‘vad som helst’ i denna slogan hänvisar till huvudvärk du kommer att försöka hitta ut vad du faktiskt kan och kan inte köpa.

Det här verkar som ett oroväckande vagt, grammatiskt felaktigt uttalande som kommer från ett företag som endast tillhandahållit tjänsten ska vara noggrannhet. Det här är bara knappt sämre än kaptenens andra slogan, ‘Fick en liten kapten i dig ?’ ett tillstånd vars enda symptom verkar vara att du, vid slumpmässiga ögonblick, lyfter upp ditt ben spontant som om du förbereder dig för att pissa på en brandvatten. Slogan ‘Kapten i dig’ ger också tjänsten att bjuda in de personer som faktiskt drick den här drycken för att släppa den förödande charmiga plocklinjen, ‘Du gör det inte?’ (Sätter kapten Morgan flaska nära gren) ‘Vill du ha lite?’

Du vet att ett företags slogan driver gränserna för meningslöshet när du efter det att du hört det, är ‘fortfarande inte ens säker på vad företaget heter. Cingular? AT Den nya AT Hur som helst frågar vi om ett mobilföretag ändrar sitt namn kommer att göra din mobilmottagning något tydligare än denna slogan. Det vi vet är att någon trodde att det skulle vara bra att få tillbaka förtjusta minnen från AT som var uppbruten för att vara ett monopol, precis i tid för att det ‘nya’ företaget skulle börja sitt monopol som den enda operatören av iPhone.