Hur återförsäljare kan använda mobila appar under semesterferier

Hur återförsäljare kan använda mobila appar under semesterferier

De världsledande återförsäljarna börjar känna igen den avgörande roll som mobilen spelar i omni-kanalens shoppingupplevelse. De stationära platserna utgör inte längre majoriteten av semestertrafiken. Retail mobilappar och deras roll i marknadsföring, försäljning och verksamhet är en viktig och dynamisk del av denna omvandling.

Statistiken för Black Friday weekend 2017 visar några övertygande trender som bara händer i omnichannel shopping. Om återförsäljare erbjuder en enda upplevelse över alla beröringspunkter (mobil, stationär och stationär), kommer försäljningen att öka.

Omkring 58 miljoner människor handlar denna jultid online och överträffar de stationära platserna med 7 miljoner. Konsumenterna i online-och affärsverksamheten spenderar $ 82 mer än de som handlar online. På samma sätt spenderar de som handlar över flera kontaktpunkter ungefär 49 dollar mer än de som handlar på fysiska platser.

De världsledande återförsäljarna börjar känna igen den avgörande roll som mobilen spelar i omni-kanalens shoppingupplevelse. De stationära platserna utgör inte längre majoriteten av semestertrafiken. Retail mobilappar och deras roll i marknadsföring, försäljning och verksamhet är en viktig och dynamisk del av denna omvandling.

Statistiken för Black Friday weekend 2017 visar några övertygande trender som bara händer i omnichannel shopping. Om återförsäljare erbjuder en enda upplevelse över alla beröringspunkter (mobil, stationär och stationär), kommer försäljningen att öka.

Omkring 58 miljoner människor handlar denna jultid online och överträffar de stationära platserna med 7 miljoner. Konsumenterna i online-och affärsverksamheten spenderar $ 82 mer än de som handlar online. På samma sätt spenderar de som handlar över flera kontaktpunkter ungefär 49 dollar mer än de som handlar på fysiska platser.

Inkludera mobila köpmönster

Idag kommer hyperansluten konsument att dra nytta av sin enhetsreflex för att fatta sina inköpsbeslut. Faktum är att 82% av smarttelefonanvändarna vänder sig till sin telefon för att göra ett köpförpliktelse. Oavsett om det är ett semester köp Gå Ner I Vikt Snabbt Piller eller en investering, använder smartphone-användare sina enheter som forskningsverktyg. Dessa undersökningsmoment är viktiga för återförsäljaren att kontakta sina köpare. Medan vissa märken uppfattar detta mönster som hot kan mobilapps optimeras för individen att ta itu med dessa problem.

Om konsumenter söker efter specifika produkter på telefonen innan de kommer till en fysisk plats måste ditt varumärke bli en resurs. En detaljhandelsapp kan hitta recensioner, betyg, tillgänglighet och annan relevant information som kan påverka en kundinköpssökväg. På samma sätt kan riktade mobilannonsering främja i butikstrafik.

En av våra tidigare inlägg har visat hur mobila appar kör omnichannel-detaljhandel. Samma principer gäller och är kanske ännu mer kritiska under semesterperioden. När shopping når sin topp förväntas kunderna ha en sömlös upplevelse på alla kanaler, från skrivbordet till appen.

Retail marknadsstrategier måste fokusera på att möjliggöra omvandlingar för varje kanal. Ett sätt att uppnå detta är att tillhandahålla en enda, sammanhängande kundvagn över alla digitala shoppingvägar. När en Gå Ner I Vikt Snabbt Piller kund väljer ett antal objekt att köpa på en mobilkanal måste han kunna slutföra det köpet på skrivbordet och även i affären. Dessutom måste köpare kunna göra digitala inköp och avstå från frakt genom att plocka upp varor på en stationär plats.

Integrera beacons Beacons har blivit alltmer populära i detaljhandeln eftersom de tillåter användarna att kommunicera med sina smartphones och ge detaljerad och värdefull insikt i användarbeteende i affären samt många andra applikationer. Genom användning av fyrkanter kan återförsäljare kombinera den digitala och fysiska shoppingupplevelsen under julperioden och tillhandahålla pushanmälningar i butiker som är känsliga för vissa intressen och beteenden, varuhuset, inköpshistoriken och mer. Dessutom är beacons en guldgruva för analys som gör det möjligt för återförsäljare att spåra saker som besökarfrekvens, affärsmöjligheter, aktualitet och besökstid, liksom många andra färdigheter som kan vara till hjälp vid beslut om framtida semestersäsonger. Använd push-meddelanden Om du erbjuder juridiska semestererbjudanden, vill du veta om det. En av de bästa taktiken för smartphone-kommunikation är push-meddelanden. Enligt Leanplum öppnas meddelanden som skickas på svart fredag ​​2,6 gånger oftare. Att leverera värdet av push-notifieringar är vanligtvis en skrämmande uppgift för marknadsförare, men antalet opt-in-konverteringar ökar under semestern. På svart fredag ​​helger kommer 50% av kunderna att aktivera push-meddelanden för att få information om exklusiva rabatter.

Push-meddelanden kan också minska överlämningsgraden för kundvagnar. Push-meddelanden är en kommunikationskanal som Gå Ner I Vikt Snabbt Piller användare av egna tjänster utanför appen. Det är viktigt att övervaka i appanalys för att avgöra vilka användare som lägger till varor i sin kundvagn, men slutföra köpet. I det här fallet skickar du en riktade push-meddelande för att slutföra försäljningen. Omvandlingsfrekvensen kan förbättras med 14% med denna taktik när strategiska meddelanden används. UseDataTo anpassa affärsupplevelser Data mobilappar i detaljhandeln kan användas för att förbättra kundupplevelser, främja interaktion och öka intäkterna. För privatmarknaden erbjuder mobilappar mycket robusta dataset som inte är tillgängliga på något annat medium. Bland de många olika mätvärdena som återförsäljare kan följa via mobilappar kan information som shoppingpinnar, demografi och företagsdataflöde hjälpa dem att fatta marknadsbeslut, förbättra push-meddelanden, öka konverteringar och till och med hjälp med operativa aspekter som tilldelning av anställda. Även om återförsäljare letar efter innovativa sätt att öka försäljningen under julperioden, bör mobilappar för slutanvändare vara på radarn om inte för det här året, då för nästa. Eftersom mobil blir en mycket viktig kontaktpunkt på kundresan, måste återförsäljare som vill konkurrera med marknadsledarna se till att de har en mobila första tankegång.