Hälsare semester aptitretare

Hälsare semester aptitretare

Holiday sammankomster är här, vilket betyder att det är alla underbara ser läckra aptitretare!

Det kan vara väldigt enkelt att njuta av alla goda godisar under hela semestern, så utmana dig själv att njuta av de semesterfavoriter du bara får den här tiden på året och försök sedan blanda i friska men ändå goda val att runda ut din mängd party nibbles. Val som har lite protein och fiber hjälper till att fylla på dig, vilket kommer att bidra till att begränsa överflöd.

Ibland kan enkla substitutioner göra traditionella aptitretare hälsosammare. Om du gör en cheeseball, försök med att använda lätt gräddost och tillsätt spenat för att öka näringsämnena (det kommer också att göra cheeseballgröna till jul!) Topp det med valnötter och PC-frusna granatäpple arils.

Servera dips eller salsas med fullvete pita trianglar, flatbread, naan, melba toast eller fullkornskakor som läckra alternativ till chips och några mellanmålskakor som kan Gå Ner ett Kilo I Veckan vara salta och höga i fett.

Försök alltid att ha grönsaker tillgängliga och, när det är möjligt, lägg dem till aptitretare. Prova att servera grönsaker med hummus, tzatziki yoghurtdopp, vanlig grekisk yoghurt med färska örter som dill med lite citron och peppar.

Inga recept behövs aptitretare är ibland bäst! Prova några av dessa denna månad när du är kortare men vill ha ett hälsosammare alternativ tillgängligt:

Fyllda datum: Medjool Dates + herbed getost + färskhackad basilika, insvept med prosciutto

Gurka skivor + PC Grekisk yoghurt Fransk lök dip, toppad med gräslök och soltorkad tomat

PC Blue Menu lentil och bönsbett serveras i fullvete mini pitas med hummus eller tzatziki och tomater och spenat

Rökt laxbett Pumpernickelbröd + Spridbar herbadostost + Rökt lax

Klementiner doppade i mörk choklad

Grinch Fruit Kabobs (grön druv på botten, bit av banan, då en jordgubb toppad med en mini marshmallow)

PC Grekisk yoghurt (vanlig och / eller vanilj) toppad med tärningar och kryddade päron och granatäpple (tillsätt färsk citronsaft, kanashand och muskatmos)

Om du letar efter några nya idéer för att prova denna högsäsong som inte bara är hälsosammare men också läcker, släpp av min dietistbod i butiken för att hämta några semesterrecept eller kontakta mig för Går Man Ner I Vikt hjälp med receptinspiration. Några kundfavoriter inkluderar Dark Chocolate Avocado Truffles, Pear and Pomegranate Salsa, No Bake Gingerbread Bites (en spinoff av den traditionella No Bake Energy Bite), Medelhavsområdet Asparges och Tomat Sallad och Guacamole med Granatäpple Arils.

Om du vill imponera på din Gå Ner I Vikt Snabbt folkmassa med en exklusiv söt aptitretare på julafton eller nyår, försök receptet nedan. De extra långa skivorna rökt lax kan rullas in i eleganta rosetter för en imponerande finish. Koka upp en liten kastrull med vatten. Tillsätt frysta ärtor; minska värmen till en simmer. Koka 2 till 3 minuter. Töm och skölj under kallt vatten tills det är kylt. Dränera väl

3. Kombinera ärter, mint, ricotta, pepparrotsås, citronskal, citronsaft och salt i matberedare. Pulse, stoppa för att skrapa ner skålen om det behövs, tills det är smidigt. Överför till liten skål; täck och kylda tills det behövs.

4. Ordna frysta puddingar i ett skikt på bakplåten. Baka 4 minuter. Överför puddingar direkt till stället för att kyla helt.

5. Skaka ärtblandningen i kylda puddingar, fördela jämnt. Börja vid 1 korta ände, rulla löst upp varje lax för att göra 12 rosetter. Ordna 1 rosett i mitten av varje pudding.